Тлумацький ЗДО "Сонечко"
м.Тлумач, Івано-Франківська обл.

Інклюзивна освіта

Порядок організації інклюзивного навчання у Тлумацькому закладі дошкільної освіти «Сонечко» здійснюється за  Постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 № 530 (зі змінами), що регламентує здобуття дошкільної освіти вихованців з ООП відповідно до Державного стандарту за допомогою найбільш прийнятних для таких дітей методів і способів.

 

Зарахування вихованців із ООП та створення інклюзивної групи

Відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти зарахування дітей з особливими освітніми потребами здійснюється наказом директора ЗДО на підставі таких документів:

  • заяви про зарахування, поданої особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини;

  • копії свідоцтва про народження дитини;

  • медичної довідки, виданої відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати ЗДО;

  • висновку ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (далі – Висновок). На період воєнного стану дозволяється надавати їхні копії. Висновки, видані до 1 січня 2022 р., є дійсними до закінчення строку їх дії або до видачі нового висновку в установленому порядку.

За наявності інвалідності в дитини до заяви додаються:

Інклюзивна група утворюється в обов’язковому порядку за наявності однієї такої заяви. Кількість вихованців із ООП в такій групі має становити:

  • не більше однієї дитини, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;

  • не більше двох дітей, які потребують третього рівня підтримки;

  • не більше трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.

Згідно з  Постановою КМУ від 26.04.2022 № 483 у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) гранична кількість дітей з ООП в інклюзивних групах, визначена цим Порядком, не застосовується! Заклад освіти не може відмовити в організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами та створенні інклюзивної групи.

Якщо у Висновку відсутня інформація про рівень підтримки дитини, вона зараховується  до групи ЗДО відповідно до складності її порушень з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП (далі – Команда супроводу) за участю фахівців ІРЦ.

У разі створення інклюзивної групи вводиться посада асистента вихователя (з розрахунку одна штатна одиниця на одну групу). Цей фахівець забезпечує особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу, бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку (далі – ІПР), адаптує навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП.

За рекомендаціями ІРЦ та письмовою заявою одного з законних представників дитини заклад освіти забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини з ООП, який має проходити медичний огляд відповідно до вимог законодавства.

 

Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП

Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП розробляється Командою супроводу за формою згідно з додатком 1 Порядку організації інклюзивного навчання. ІПР:

  • складається на навчальний рік (у разі потреби за рішенням Команди супроводу – на літній період);

  • підписується всіма членами Команди супроводу, одним із законних представників дитини;

  • затверджується керівником закладу дошкільної освіти;

  • переглядається тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування;

  • зберігається в закладі дошкільної освіти не менше ніж три роки;

  • обліковується у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів. 

У разі відвідування дитиною з інвалідністю реабілітаційної установи ІПР узгоджується з її індивідуальною програмою реабілітації. За бажанням законні представники дитини можуть отримати копію ІПР  у закладі освіти або у АС «ІРЦ». 

 

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога)

Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до ІПР з урахуванням рекомендацій ІРЦ. 

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться працівниками дитячого садочку та додатково залученими фахівцями, у вигляді занять в індивідуальній або груповій формі.

Тривалість занять визначається відповідно до віку вихованців та виду діяльності й не враховується під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дитину з ООП.

Адміністрація закладу дошкільної освіти здійснює контроль за наданням допомоги та станом виконання завдань, визначених в ІПР.

 

Логін: *

Пароль: *